top of page
Judicial system

Algemene voorwaarden

Als cliënt van The Family Agency mag u verwachten dat ik mijn uiterste best doe u zo goed mogelijk van dienst te zijn.

​

Als u besluit met mij in zee te gaan, is het raadzaam te lezen welke Algemene voorwaarden gelden voor mijn dienstverlening.

​

Derdengelden
The Family Agency ontvangt geen derdengelden. 

​

Gebruik van gegevens
The Family Agency voldoet aan de Algemene verordening persoonsgegevens (AVG) voor de opslag en het beheer van persoonsgegevens. Zie Privacy Beleid. 

Algemeen

Deze voorwaarden gelden voor alle voorstellen, werkzaamheden en overeenkomsten tussen The Family Agency en haar klanten. Deze algemene voorwaarden worden per e-mail verstrekt en zijn tevens terug te vinden op onze website (www.familyagency.nl).

Waar “jij” of “jullie” staat, bedoelen we “de klant”, waar “wij” of “we” staat, bedoelen we The Family Agency.

Op al onze werkzaamheden is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

Jullie erkennen de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden door het geven van een opdracht aan The Family Agency, tenzij deze voorwaarden uitdrukkelijk schriftelijk door jullie zijn verworpen.

​

​

Offerte

Alle voorstellen zijn vrijblijvend, partijen zijn pas gebonden nadat de opdracht schriftelijk of per e-mail is bevestigd, of indien er daadwerkelijk met de uitvoering van de opdracht is begonnen. 

Indien wij derden voor jullie inschakelen, dan zullen deze kosten door jullie zelf direct aan de derde partij worden betaald.

In het geval van onvoorziene kosten, zullen deze worden doorbelast aan jullie. Uiteraard zal duidelijk kenbaar worden gemaakt waar de kosten voor zijn, indien dit zich voordoet.

Al onze prijzen zijn inclusief BTW.

​

​

Opdracht

Een opdracht komt tot stand door het akkoord bevestigen van de mail die je ontvangt van The Family Agency met de titel ‘Trajectafspraken’.

Indien jullie gedurende het traject wijzigingen willen aanbrengen in de dienstverlening, dan is dat mogelijk mits tijdig aangegeven. Eventuele aanvullende kosten zullen door ons bij jullie in rekening worden gebracht.

Wanneer jullie de opdracht geheel of gedeeltelijk willen annuleren (om welke reden dan ook), of dat The Family Agency van (één van) jullie niet de mogelijkheid krijgt om de opdracht behoorlijk uit te voeren, dienen jullie de vergoeding voor de gehele opdracht te voldoen.

De dienstverlening eindigt wanneer het traject wordt afgesloten. Het einde van de dienstverlening wordt per mail door The Family Agency bevestigd. 

​

Uitvoering

Wij zijn afhankelijk van jullie voor het aanleveren van de benodigde gegevens. Jullie zorgen ervoor dat de aangeleverde gegevens correct en compleet zijn, wij zijn niet aansprakelijk voor schade die ontstaat doordat we zijn uitgegaan van door jullie onjuiste of onvolledige gegevens.

De eventuele (financiële) gevolgen van vertraging of oponthoud zijn niet voor rekening van The Family Agency. In het geval dat The Family Agency de oorzaak is van de vertraging of oponthoud kunnen de gevolgen wel voor rekening van The Family Agency zijn, tenzij er sprake is van overmacht.

Wij kunnen vooraf nooit precies zeggen hoeveel tijd er benodigd is voor jullie bemiddelingstraject, dat hangt in grote mate van jullie zelf af. Wij spannen ons in om het nooit langer te laten duren dan nodig is.

We voeren onze diensten uit naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap. Al onze diensten hebben het karakter van een inspanningsverbintenis, omdat we het beoogde resultaat niet kunnen garanderen.

Aansprakelijkheid

Als wij aantoonbaar niet zorgvuldig zijn geweest en niet alle deskundigheid en vakmanschap hebben ingezet, zijn wij aansprakelijk voor de tekortkomingen in de uitvoering van de opdracht. Iedere aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag waarvoor in het betreffende geval dekking is bij de beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Indien er voor het betreffende geval geen dekking bij de beroepsaansprakelijkheidsverzekering is, dan zal de aansprakelijkheid beperkt zijn tot het door jullie betaalde honorarium. Indien gewenst kan er informatie verstrekt worden over de beroepsaansprakelijkheidsverzekering.

Wij zijn in geen enkel geval aansprakelijk voor directe of indirecte (bedrijfs-)schade of gevolgschade, die mocht ontstaan door niet, niet-juiste of niet-tijdige uitvoering van de opdracht.

Wij zijn niet verantwoordelijk noch aansprakelijk voor derden en de door derden geleverde werkzaamheden of diensten.

In het geval van relatie- of ouderschapsbemiddeling worden de kosten voor onze dienstverlening door jullie 50/50 gedeeld, echter zijn jullie beiden hoofdelijk aansprakelijk voor het volledige honorarium. 

Wij verplichten ons om met de door jullie verstrekte gegevens, documenten, etc. vertrouwelijk om te gaan en goed te bewaren. Voor zover niet door de verzekering gedekt, aanvaarden we geen aansprakelijkheid voor teloorgang bij brand, diefstal, breuk, etc. We ontvangen bij voorkeur een kopie van de benodigde documenten.  
 

​

Betaling

Wanneer er gekozen wordt voor een vast tarief/pakket, stuurt The Family Agency de factuur voor het gehele bedrag na bevestiging van de opdracht door partijen. Wanneer partijen kiezen voor losse bemiddelingsgesprekken zal er maandelijks een factuur worden opgemaakt, aan de hand van de ingeplande uren. 

De betalingstermijn van de factuur is binnen 7 dagen na factuurdatum.  

Bij uitblijven van betaling van de factuur, zal deze na herinnering en aanmaning, uit handen worden gegeven aan een incassobureau. Alle kosten die dit met zich meebrengt (ten minste 15% van het factuurbedrag met een minimum van € 150,-), zullen op jou/jullie worden verhaald.


 

Klachten en Geschillen

Het indienen van een klacht dient schriftelijk of per e-mail te gebeuren.

Jullie zullen meewerken aan het onderzoek dat wij doen ter vaststelling van de klacht.

Wanneer jullie ontevreden zijn, dan zullen we hierover in gesprek gaan en daar waar mogelijk verbeteren. 

Een klacht ten aanzien van een deel van de werkzaamheden, geeft niet het recht tot afkeuring van de gehele werkzaamheden. De betalingsverplichting blijft dan ook bestaan.

Mochten we de klacht niet naar tevredenheid kunnen oplossen, dan kan er sprake zijn van een geschil. Een geschil is aanwezig, indien een partij verklaart dat dit het geval is. Alle geschillen zullen worden onderworpen aan het oordeel van de Nederlandse bevoegde rechter.

bottom of page